Parcare auto din Japonia tratată cu Radcon Formula #7

Proiect: Parcare auto pe trei etaje
Contractant: Kawasaki Kizai Co Ltd
Client: Shimizu Corporation
Suprafaţa tratată: 2.000 mp

Radcon Formula #7 a fost ales pentru a impermeabiliza platformele acestei parcări suspendate. Construcţia este din grinzi de beton armat. Această construcţie “compozit” este foarte rapid şi economic de construit. Controlul scurgerilor este foarte important la aceste structuri.

În timp ce structura de oţel este de obicei galvanizată, bârnele de beton care o ţin suspendată nu sunt protejate. Dacă platforma nu este impermeabilizată corect, apa se va scurge prin crăpături prin structura de oţel şi va ajunge la grinzile de beton armat, ceea ce, pe termen lung, va produce probleme acute de coroziune ale acestora.

Principalele avantaje ale folosirii de Radcon Formula #7 pentru parcări

  • rezistă la stress termic ridicat
  • este uşor de aplicat
  • timpi de întrerupere foarte mici
  • după aplicare nu mai pot apare probleme mecanice
  • nu mai este necesară nici o şapă de protecţie
  • extrem de eficient din punctul de vedere al costului
  • problemele se pot identifica cu multă uşurinţă
  • stopează efectele ciclurilor repetate de îngheţ / dezgheţ
  • durată nelimitată de viaţă

Preţul tratamentului cu Radcon pentru parcări este mai mic decât cel al răşinilor epoxidice iar efectele se menţin pe toată perioada de viaţă mecanică a parcării.

Puteţi vizualiza şi detaliile de proiectare pentru acoperişuri, terase şi balcoane plus o documentaţie completă pentru parcări.

Puteţi vizualiza soluţiile recomandate pentru parcări.

MAIA SHOPPING CENTRE, PORTUGALIA

Proiect: Parcare auto pentru un shopping centre
Client: Sonae SA
Antreprenor general: Contacto SA
Aplicator: Coala SA
Suprafaţa tratată: 12.500 mp

Grupul Sonae SA, care este unul din cele mai mari din Portugalia, a construit şi deţine un portofoliu substanţial de construcţii în Oporto, Lisabona şi alte oraşe importante. Portugalia este una din puţinele ţări din Europa unde shopping center-urile şi-au găsit o piaţă unanim acceptată, comparativă cu cea a Australiei şi a SUA.

Parcarea centrului de cumpărături Maia are aproximativ 320 m lungime şi 40 m lăţime. Construcţia este executată din structuri prefabricate folosind o tehnologie de fabricaţie spaniolă. Cei 12.500 mp sunt împărţiţi în 8 suprafeţe de aproximativ 500 m de rosturi de dilataţie, unde s-au folosiţi etanşanţi de îmbinare clasici tip Texsa.

Panourile prefabricate sunt din beton precomprimat, groase de 250 mm, peste care s-a amplasat un strat de 60-80 mm, cu o ranforsare de control a eventualelor crăpături. Cu toate acestea Radcon #7 şi-a găsit aplicarea şi în această zonă, mai ales acolo unde a fost vorba de îmbinări simple.

Definitivarea acestui proiect s-a făcut contratimp. Condiţiile de lucru pentru aplicatori fiind din cele mai vitrege datorită numeroaselor blocaje datorate ritmului de lucru. Acest lucru însă nu a împiedicat calitatea deosebită a aplicării. Având în vedere scopul final al shopping center-ului, antreprenorul general Contacto SA, a fost deosebit de mulţumit deoarece chiriaşii clădirii au putut folosi parcarea imediat după aplicare.

AEROPORTUL GARDEMOEN, NORVEGIA

Proiect: Parcare auto pentru un aeroport
Client: OSL (Oslo Lufthavn)
Antreprenor general: Backe Entreprenor AS
Suprafaţele tratate: toate parcările şi podurile de acces

Aeroportul Internaţional din Oslo a fost mutat de la Fornebu la Gardemoen în Octombrie 1998. Noul aeroport este situat la 50 km de centrul oraşului şi este racordat la acesta printr-o linie ferată de mare viteză şi o autostradă.

Parcarea auto a fost gândită iniţial ca folosind o structură de prefabricate tip dublu T acoperit cu un strat de asfalt. Principalul contractor, Backe a schimbat specificaţia la oţel post-tensionat plasat în masa de beton turnat pe loc.

Suprafaţa totală a parcării este de 95.000 mp la parter fiind turnat asfalt. Backe a impermeabilizat cu Radcon Formula #7 toate punctele de îmbinare, incluzând şi îmbinările simple, plus punţile de acces şi o parte din acoperiş.

Alte suprafeţe ale parcării au fost tratate cu Radfloor, un întăritor al pardoselii bazat pe silicaţi acţionând ca un întăritor de beton pentru suprafeţele de beton din interior.

Aeroportul Gardemoen în construcţie

 


Aplicator de Radcon Formula #7
Aplicarea s-a făcut într-un singur strat, dar pentru prima dată s-a folosit un echipament agricol pentru a uşura procesul de aplicare. Deoarece manopera are costurile ridicate în Scandinavia, aplicarea trebuia să fie cât mai eficientă. Folosind un mic tractor dotat cu un butoi având capacitatea de 200 litri de Radcon Formula #7 şi o lance de stropire cu lăţimea de 6 m, s-a reuşit obţinerea unei viteze de tratare de 5000 mp pe oră.

Aplicarea s-a efectuat în 4 zile pe toată suprafaţa tratată. Cu Radfloor s-au tratat 54.000 mp iar cu Radcon 2.000 mp.