Ivar Ness, inginer de poduri din Norvegia, prezinta experienta sa cu Radcon Formula #7

Click aici pentru descarca si citi recomandarea sa referitoare la folosirea produsului Radcon Formula #7 la podurile Administratiei Nationale Norvegiene a Cailor Ferate.

Pod rutier din Belgia tratat cu Radcon Formula #7

Localizare: H.S.L. Kortenberg – Proj 3383
Client: Belgium State Rail
Aplicator: Orbi Construct N.V.
Suprafaţa tratată: Platforma de 1.800 mp a podului

Radcon Formula #7 aplicat la betonul de structură

Aplicarea produsului Radcon Formula #7 s-a facut în acest caz tablierului podului rutier Tuc-Rail din localitatea Kortenberg, în apropiere de Bruxelles. S-au facut economii uriaşe datorită protecţiei cu Radcon Formula #7 în loc să se folosească piatră de balast feroviară.

Principalele avantaje ale folosirii de Radcon Formula #7 pentru poduri

  • rezistă la stress termic ridicat
  • este uşor de aplicat
  • nu modifică aderenţa asfaltului la beton
  • timpi de întrerupere foarte mici
  • rezolvă (nu “ascund”) fisurile nestructurale din tablier
  • după aplicare nu mai pot apare probleme mecanice
  • nu mai este necesară o şapă de protecţie
  • extrem de eficient din punctul de vedere al costului
  • problemele se pot identifica cu multă uşurinţă
  • stopează efectele ciclurilor repetate de îngheţ / dezgheţ
  • durată nelimitată de viaţă

Puteţi vizualiza şi detaliile de proiectare pentru poduri.

 

Low Cost Bridge Deck Manual (l. eng.) [Manual pentru realizarea ieftină a hidroizolaţiei la tablierele de poduri]

Fisuri evidente în amestecul de beton a platformei podului

Din proiectare s-a stabilit folosirea de betoane în amestec cu zgură ceea ce a dus la crearea fisurilor din imaginea alăturată. Chiar dacă arată urât, fisurile sunt stabile şi atunci s-a optat pentru tratamentul cu Radcon Formula #7, obţinându-se un efect de etanşare totală. În acest proiect betonul folosit a avut în componenţă până la 60% zgură, de tipul CEM/111A mix.

Podul rutier Holendalen din Norvegia

Client: Norwegian State Railway
Contractant: Skanska (Sweden) & Ragnar Evensen AS (Norway)
Suprafaţa tratată: 6000 mp (podul în sine şi grinzile de margine)

În procesul de construcţie au apărut fisuri datorită fenomenului de îngheţ-dezgheţ care au creat infiltrarea de ape bogate în ioni de clor, menţinând un nivel foarte ridicat de alcalinitate în fisuri, atacând oţelul din masa betonului.

După aplicarea produsului Radcon Formula #7, aceste fenomene au dispărut iar acest procedeu a devenit standard pentru astfel de structuri în Norvegia.